reklama

Militantná anorektička?

Je to smiešne spojenie? Všetci poznáme slovné spojenie militantná feministka. Takto sme si naň zvykli. Ale v tomto spojení je nezvyklé? Prečo? Slovom militantný môžeme podľa mňa titulovať kohokoľvek, kto nie je schopný diskutovať s ostatnými o ich názoroch a jediné čo pripúšťa je jeho vlastná pravda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Ako nezisková organizácia Inštitút pre rozvoj osobnosti sme spustili projekt ligaprotianorexii.skMusím povedať, že s najlepšími úmyslami pomôcť. Projekt beží už viac, ako pol roka a do dnes je financovaný z vlastných zdrojov. Sponzorov sme ešte nenašli a nakoniec pre reálnu činnosť sme ani nemali kedy hľadať. Ale to nás neodradilo.Podľa nášho najlepšieho svedomia chceme pomôcť čo najväčšiemu počtu možných a teda aj potencionálnych obetí. Toto ale nie je možné zabezpečiť tak, ako to hlása jedna naša "kamarátka". Jej heslo, že ak by mala milión, radšej by pomohla dvom trom anorektičkám je síce pekné a silné, ale naozaj pomôže len tým trom.Ak chceme pomôcť reálne, prvé čo naozaj treba urobiť, je zabezpečiť informovanosť o problematike. Hlavne ak ide o poruchy príjmu potravy, kde ľudia reálne ani netušia o aký závažný problém ide, kde 90% ľudí ani netuší, že na anorexiu sa dá zomrieť a že na ňu reálne zomiera až 10% postihnutých.Podľa nášho svedomia si myslíme, že omnoho viac pomôžeme, ak ľudia budú v prvom rade informovaní, s akým problémom majú dočinenie. Až potom môžeme začať reálne pomáhať alebo môžeme zvoliť cestu ideálnu, kde tí čo vedia pomáhajú informovaním a tí čo vedia pomáhajú reálne postihnutým. Prečo nespojiť sily? Prečo sa radšej biť o to, kto má pravdu. Ale hlavne, prečo si toho druhého vôbec nevypočuť?Tento blog mal byť omnoho dlhšou rekciou na úplne iný blog na túto tému.Nechcel som ani tak reagovať na článok samotný, ako skôr na reakcie čitateľov, ktoré svedčili o slepom a nekrytickom zdielaní názoru autorky,bez akéhokoľvek náznaku možnosti preverenia informácii i na druhej strane.Tesne pred jeho napísaním som si však pozrel autorkin blog a našiel somďalší článok na túto tému a diskusiu k nemu. V nej boli dve reakcie, ktoré považujem za až prekvapujúco ojedinelé, sú to dve naozaj zdravéúvahy a preto miesto dlhého písania sem uvediem radšej ich doslovnú citáciu. Dodnes si myslím, nie, som si tým istý, že celý Inštitút pre rozvojosobnosti robí to najlepšie čo vie, vrátane reálnej pomoci reálnym rizikovým skupinám. V každom prípade hlasy typu "tam ide len o prachy" umlčíme jednoznačne. Do dnešného dňa sme celý tento projekt projekt financovali z vlastných zdrojov."len taky postreh...precitala som si aj ten povodny clanok a reakcie k nemu a nechapem. o gabinu a jej clanok ani velmi nejde - napisala to co sa stalo a celkom objektivne. potial vsetko ok. co sa mi az tak OK nezda a sledujem to pri kazdom gabcinom clanku je, ze sa tu nik nepokusa pouzivat rozum. len pritakavate a chvalite to co chvali gabi, odsudzujete to, co odsudzuje gabi. mam zivotnu zasadu, ktora mi pomaha vychadzat s ludmi - NIKDY neodsudzujem nikoho vopred. kym nepoznam jeho nazor, jeho vysvetlenie, preco konal tak ako konal. az potom sa odvazim vyslovit nejaky nazor, hodnotenie, zaver. pochalu alebo odsudenie. slepym pritakavanim sa nikdy nic nevyriesi, vznikaju len klebety a lzi. aj pre gabcu by bol podla mna vacsim prinosom nazor, ktory by jej trochu protirecil a nutil ju premyslat o tom, ci naozaj urobila dobre alebo nie.preto prv, nez zase odsudite nieco a niekoho bez vysvetlenia druhej strany, uvazujte a pytajte sa. je jedno, ci to bude o nejakej akcii (ktora mozno naozaj bola scestna) alebo o comkolvek inom. na svete bude menej klebiet, ohovarnia a na druhej strane menej zranenych ludi. (tot moje posolstvo :o) mnel jsem vas rad. bdete :o)))""to nebola kritika na teba - napisala si podla takych informacii ake si mala. to bolo skor na reagujucich kamaratov myslene... rozculuje ma, ked niekto chvali a hani bez premyslania. zarazilo ma, ze sa ta v reakciach nikto na nic neopytal. ,,a nemysleli to nahodou takto a takto?... a co ked ste sa len zle pochopili?... a si si ista, ze im ide o nieco ine ako o podvizivene babenky?..." aspon daka otazka, ktora by svedcila o tom, ze ludi premyslaju nad tym co citaju. inak mi ich reakcie pripominaju bulvar v jeho najhlupejsej podobe. nemam to rada ani u mojich kamaratov, pokial ide o mna - osobne mi vzdy da viac dobre mienena kritika ako pochlebovanie. A K TEBE: tvoje pocinanie sa mi velmi pozdava - ja by som so svojim vnutrom takto na bubon nesla ;o) vazim si ta. ale pritom aj premyslam :o))"...jediné čo by som na koniec asi dodal je slovné spojenie "militantný čitateľ":-)

Ján Hudcovič

Ján Hudcovič

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

bývalý fotograf, dnes už len fanatik do života, svojo MAC-u a internetu, snažiaci sa hľadať zmysel a rovnováhu žitia... v znamení škorpióna ....... - dnes už opäť aj fotograf, nájomný manažer a konzultant:-) Zoznam autorových rubrík:  Ľudia, ľudia...EkonomikaPovedz mi čo ješ a ja Ti povieInkvizíciaSpoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu